.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چراغی که به منزل رواست ...
محمد محبوب
چراغی که به منزل رواست ...

چند روز پیش هنگام مطالعه روزنامه، خبری توجه مرا به خود جلب کرد که در آن مدیرعامل توانیر در گفتگو با خبرگزاری مهر، از صادرات برق به هفت کشور دنیا خبر داده بود!

همچنین وی تبادلات برق ایران با کشورهای دنیا را خوب ارزیابی نموده و از صادرات برق به کشورهایی مانند تاجیکستان، گرجستان، امارات، قطر، عمان، کویت و بحرین در آینده ای نزدیک خبر داد و این در حالی است که ما به کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان و ترکمستان نیز برق صادر می کنیم.

البته در نگاه اول انسان با دیدن چنین آمارهایی به خود می بالد و از خود کفایی های بوجود آمده در مبحث انرژی احساس غرور می کند، ولی وقتی خاطره ی هل هل زدن در گرمای طاقت فرسای ماه های اخیر آن هم با زبانی روزه از خاطر ما می گذرد، انگشت حیرت به دهان می مانیم!! و یا وقتی قبوض سکته آور برق از اذهان ما می گذرد این احساسات کاملاً جریحه دار میشود.

البته شاید بتوان خاموشی های مکرر چند ماهه ی اخیر و تاریکی خیابان ها و معابر شهری در این ایام را که خود منشأ بسیاری از ناامنی ها و خسارات است را نادیده گرفته و به مباحث فنی و گرمای بی سابقه ی دما نسبت داد اما پاسخ مسئولان امر در رابطه با نوسانات همیشگی و کیفیت نامناسب و نازل برق چیست؟

فرسودگی واحدهای نیروگاهی و محدودیت خطوط منشعب از نیروگاه ها به سمت شبکه مرکزی سبب گردیده تا با توجه به نیاز مصرف، این نیاز با کمبود تولید و کاهش فرکانس بر اساس معیارها و استانداردهای بین المللی، جبران گردد و این خود عامل مهمی در کیفیت نامطلوب برق و نوسانات مکرر و مشکلات ناشی از آن برای مصرف کنندگان است.

حال با این اهتمام بوجود آمده از سوی مسئولان مربوطه در صادرات و واردات برق بسی جای خرسندی خواهد بود تا با توجه به مثال چراغی که به منزل رواست ...

کمی هم به فکر ارتقاء سطح کیفی برق باشند تا شعار های چندین ساله ی آنها در این خصوص رنگ عمل به خود گیرد و شهروندان شریف با توجه به پرداخت هزینه های سرسام آور برق هزینه های دیگری نیز مانند تعمیر و تعویض لوازم برقی را متحمل نگردند.

محمد محبوب


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 شهريور 1389
برادر محبوب از شما بعیده که نظر غیر کارشناسی بدید آخه انتقال خطوط وایجاد ایستگاه انتقال و افت فشار دارای سرمایه گزاری بسیار میباشد و انتقال جریان از مناطق جنوب و شرق کشور کاری سخت و دارای برنامه ریزی سخت و برنامه ریزی چند ساله طلب میکند به علت اینکه برق تولیدی قابل بازیافت نخواهد بود بهترین کار فروش به نزدیک ترین مسیر ها میباشد و با پول فروش ساخت نیروگاه در مناطق شمالی کشور را ما طب میکنیم.
مستشرق
سید مهدی ساده 25 شهريور 1389
محمد آقای محبوب سلام. نظرات ارزنده جنابعالی قابل تقدیر میباشد. اما نکته حایز اهمیت این است که مردم ما متاسفانه در مصرف انرژی در دنیا رکورددارند! البته راه حل قبوض سرسام آور آب و برق و . . . نیست بلکه باید در این زمینه ها فرهنگ سازی شود که این مستلزم برنامه سازیهای متنوع و تاثیرگذار در رسانه ملی و مطبوعات میباشدانتقال منابع به سایر کشورها نیز میتواند کارشناسانه باشد تا لطمه ای خدای ناکرده به ملت عزیز ما وارد نشود.سید مهدی ساده از ساری
يو سف 25 شهريور 1389
در اصول علم اقتصاد صادرات خود نوعي هدايت ارز به داخل كشور است . متاسفانه شما به اصول اوليه اقتصاد هم توجه نداشته ايد
ما در مصرف برق در داخل كشور اسراف داريم
اين حرف شما كه چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است اين غير اقتصادي است . صادرات مازاد بر نياز داخلي است .
م و 31 شهريور 1389
نوسانات برق مربوط به فرسودگی شبکه توزیع است نه تولید لذا مدیران تولید برق نمی توانند برق را نگه داشته باشند و منتظر اصلاح شبکه توزیع باشند انتقاد تون رو به سمت مدیران توزیع برق ببرید.
م و 31 شهريور 1389
نوسانات برق مربوط به فرسودگی شبکه توزیع است نه تولید لذا مدیران تولید برق نمی توانند برق را نگه داشته باشند و منتظر اصلاح شبکه توزیع باشند انتقاد تون رو به سمت مدیران توزیع برق ببرید.
نا شناس 1 مهر 1389
چون من زياد وارد در كار اعلام نظر در سايت نيستم و در مورد اعتراض اين برادر لب گشودند. من هم در اين قسمت يك گلايه از صدا و سيما بكنم و اينكه در ماه مبارك رمضان در برنامه شبكه 5 يك برنامه قبل از افطار بود كه مجري آن آقاي عرب و خانمي بودند كه اين برنامه آن قدر براي من بعنوان بيننده سبك آمد كه سريع شبكه را عوض كردم و با خودم گفتم در يك رسانه آيا جاي اين است كه آقاي عرب بگويد شوهر خانم فلاني است يا خانم بگويد برادر فلاني تو را به خدا كمي تعمل كنيد و اينقدر با فرهنگ اصيل مازندراني كه تمدن دانش وهنر و شايستگي هاي فراوان است بااين كلمات سبك بي ارزش نكنيد . و مدم را به سخره نگيريد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.